Вікна й віконні вироби досить широко представлені на сучасному будівельному ринку. Якщо раніше рами не блищали особливою різноманітністю, то сьогодні екіпірування вікон може бути дерев'яним, алюмінієвим, металопластиковим, металевим.
Та й саме скло змінилося. Все більшу популярність здобувають вікна зі склопакетами. Саме таких вікон, за різними оцінками фахівців, в 2001 році було продано на суму більше $200 млн. У столиці 55-60 споживачів з 100 віддають перевагу металопластиковим вікнам, 20-25 - дерев'яним, 15-25 - алюмінієвим.

Ринок вікон, що зростав донедавна практично в геометричній прогресії, зараз трохи зменшив свій запал. Новачкам втиснутися в стрункі ряди віконників усе складніше. У той же час "старожили" теж не розслабляються, постійно вихлюпуючи на ринок різні новинки поліпшених віконних систем. Наприклад, в 2001 році на ринок алюмінієвих віконних споруд увійшли вікна зі структурним і напівструктурним профілем, з'явилися комбіновані вікна (дерев'яно-пластикові, дерев'яно-алюмінієві). Але лідерами продажів в 2001 році були металопластикові вікна. На думку виробників, таку широку популярність ці вікна одержали за рахунок того, що торік вони трохи подешевіли, а споживачі можуть уже оцінювати цей товар і з часової точки зору (за рік експлуатації таких вікон серйозних дорікань на якість не надходило). Помічено тенденцію росту й на ринку дерев'яних вікон. На думку фахівців, обсяги продажів дерев'яних віконних виробів збільшилися в порівнянні з 2000 роком майже в 1,5-2 рази. Виробники пояснюють підвищений інтерес споживачів до таких виробів традиційною прихильністю населення до натуральних матеріалів, а також тим, що за останній рік ціни на такі вікна зменшилися майже на 10%. На зниження ціни вплинуло зростання виробництва вітчизняних склопакетів. А на якість - поява на ринку більш якісного євробруса. До того ж, багато фірм скоротили строк виконання замовлень до 14 днів.

Хотілося б відзначити, що 2001 рік ознаменувався й тим, що багато виробників і постачальників вікон почали більше уваги приділяти проблемі енергозбереження. Вони стали переходити на віконні вироби з енергозберігаючими стеклами.

Вікна. Трохи історії
Перші "євровікна" у вигляді металопластикових надійшли в 90-х роках. Спочатку їх завозили у вигляді готових виробів (частіше з Німеччини й Польщі). Вітчизняні вироби зі склопакетами почали робити в 1993-1994 роках. Більше 80% таких вікон виготовлялися за німецькими технологіями і з матеріалів німецьких фірм.

Практично в цей же час з'являються дерев'яні "євровікна", профіль яких виготовляють із тришарового клеєного бруса, просоченого клеями, смолами й фарбою. І тільки порівняно недавно, з виникненням потреби в "теплих" алюмінієвих конструкціях, починають робити алюмінієві "євровікна", а разом з ними й комбіновані (дерев'яно-пластикові, дерев'яно-алюмінієві).

Вікна. Виробники й постачальники

З-за кордону поставляють тільки вікна зі складними конструкціями. За оцінками фахівців провідних компаній-виробників, співвідношення імпортної й вітчизняної віконної продукції становить 10-15% до 85-90%. Але в той же час, вітчизняні вікна виробляються, в основному, з імпортних комплектуючих. Профіль, євробрус, фурнітуру й аксесуари для вітчизняних віконних полотен завозять із Польщі, Німеччини, Австрії, Туреччини й інших країн. Існує ряд компаній, що займаються поставкою закордонних комплектуючих для виробництва віконних виробів. Великих виробників, здатних продавати 1500-3000 м2/місяць вікон з металопластиковим профілем, не так вже й багато. Стійкі "середні" фірми здатні продавати від 1000 до 1500 м2 вікон на місяць.